SEO optimalizace internetových stránek je v poslední době magická formule, o které všichni rádi hovoří. „Samozřejmě SEO máte v ceně....to tam jenom něco programátor upraví......my to budeme sledovat a dostanete se nahoru......atd“. Stokrát omílaná témata a stejné množství obchodních zástupců obecně hovořících o tom, jak Vám díky svým kouzlům, které samozřejmě jako správní kouzelníci nesmí vyzradit, zázračně zvýší návštěvnost Vašich stránek a tím i Vaše zisky.
Dnes jsem narazil na jednoho obchodního zástupce nejmenované firmy, který prezentoval výsledky práce svého týmu. Najednou z něj vypadl název mi dobře známé firmy.....“a díky nám se návštěvnost zvýšila tak a tak“. Poprvé jsem stál tváří v tvář člověku, který se mi nevědomky chlubil naší prací. Musím říct, že jsem byl spíše pobaven než naštván a ještě jsem si ho dobíral vtíravými otázkami o konkrétním klíčovém spojení, pozici atd. Vzhledem k tomu, že jsme stránky optimalizovali zhruba před rokem a následný monitoring probíhal jen zběžně, podíval jsem se později do podrobných statistik. Vše co bylo oním obchodníkem na schůzce zmíněno, byly pouhé lži. Návštěvnost na stránkách po naši SEO optimalizaci se zvýšila cca o 350 % a je již přes 10 měsíců stabilní s mírnými výkyvy způsobenými obdobím dovolených nebo koncem roku. Na optimalizované klíčové fráze se pohybujeme mezi první až třetí stránkou ve fulltextu podle stupně konkurenčního prostředí dané fráze.
Nikdy jsme se nepovažovali za guru SEO marketingu, kteří dokáží nemožné. Ale po dnešní zkušenosti si myslím, že jsme možná byli moc skromní a měli bychom také vykřikovat do světa....jsme kouzelníci !!!